Advertentiebeleid

Elke dag – tot 4 keer per dag – krijgen jullie gratis artikelen van ons. Om dit vol te houden zullen we ook wat geld moeten verdienen. Dat doen we door middel van banners en met branded content, maar zonder jullie voor de gek te houden. Hier lees je wat ons beleid is.

Als je een tijdschrift koopt, betaal je een paar euro en neem je voor lief dat er advertenties in staan. Als je iets op YouTube bekijkt, krijg je soms te maken met een filmpje van een adverteerder. Wij hebben ook reclame, anders kunnen we je niet vier, vijf keer per dag van gratis content voorzien. Maar we zetten het er uiteraard altijd netjes bij, op Facebook zie je meteen met welke adverteerder het een samenwerking is. Heb je er geen zin in, gewoon niet klikken.  Lijkt het je leuk (en reken maar dat dat het is, daar zorgen we wel voor), klik dan door. De keuze is aan jou. 

Advertenties zijn onvermijdelijk voor ons voortbestaan. Dat hoeft helemaal niet erg te zijn, zolang we maar duidelijk zijn. Onze specialiteit is native advertising op maat, het staat er altijd bij als het een commerciële boodschap is. Maar we vertellen geen onzin of verhalen waar we niet in geloven. We werken uitsluitend samen met merken die ons vertrouwen en vice versa. Een fastfood keten die wil dat we vertellen dat hun kip zo diervriendelijk is, daar doen wij niet aan mee. Zeggen dat een product gezond is, als we daar niet zeker zijn – dat doen we ook niet. Natuurlijk niet. Sowieso gaan we statements over wel of niet gezond nooit vermengen met commercie. Onze serieuze informatie is 100% commercie-vrij.

Maar we vertellen wel met plezier dat je met een grote auto heel wat pubers kunt vervoeren, inclusief hun sporttassen. Of dat een aantrekkelijk telefoonabonnement, met heel veel extra data, interessant kan zijn. Maar ook een geweldige stedentrip met superkorting die je met je puber kunt maken. Daar over schrijven vinden wij geen probleem. Sterker: vaak is het toevoegde waarde, daar zorgen we wel voor.

We beloven dus dat we het goed in de gaten houden en dat we jullie geen rad voor de ogen zullen draaien, maar we moeten wel een beetje geld gaan verdienen binnenkort, anders houden we dit niet vol.

Deze site is dus niet vrij van commercie, maar wel vrij van bullshit!

Saskia & Martine

close

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

We spammen niet! Lees ons privacybeleid voor meer info.


Heb je ons huiswerkhandboek al besteld?

Ook leuk:

25 redenen waarom wij ouders voor onze pubers onmisbaar zijn

Puber doen wel of ze heel volwassen zijn, maar voor de simpelste dingen hebben ze toch onze hulp nodig. Voor deze dingen bijvoorbeeld #1 De...

Seksuele voorlichting lijkt vooral op een rampenbestrijding

De seksuele voorlichting die pubers krijgen, zowel van hun ouders als school, lijkt vaak vooral op een rampenbestrijding: krijg geen soa, word niet zwanger,...

Deze gerechten at jij echt nóóit in de jaren 80, maar onze pubers vinden ze heel normaal

Met stokjes eten, pasta in alle vormen en maten was en aardbeien midden in de winter; dat soort dingen waren in de jaren tachtig...

Genderneutrale kleding? Nee zeg, alsjeblieft niet!

Martine sprong een gat in de lucht toen ze hoorde dat de kinderafdeling van de Hema het onderscheid tussen jongens- en meisjeskleding gaat weghalen....

13 Reasons Why is vrijdag weer terug, met nieuwe serie

De heftige serie 13 Reasons Why komt aanstaande vrijdag (23 augustus) weer terug op Netflix. De vorige serie eindigde met een schietpartij op een...

Goed idee? Tussenjaar na groep 8

De 'knip' in het Nederlandse onderwijs na groep 8 komt volgens veel onderwijsdeskundigen veel te groep. Als kinderen 12 jaar zijn, is het eigenlijk...

Zo ziet de gemiddelde schooldag van je puber in coronatijd eruit

Nog steeds gaan de pubers niet volledig naar school. Sterker nog, meer dan de helft van de lessen zijn online. Dus, we moeten hier...

Kennen jullie deze nog? De beste ‘Even Apeldoorn bellen’ filmpjes

Sommige reclames worden op een gegeven moment iconisch. Denk bijvoorbeeld aan 'hé.... BIERTJE?' van Heineken, of '4 uur cup-a-soup, dat zouden meer mensen moeten...

Drama had voorkomen kunnen worden als 113 een telefoonnummer is

Een depressief meisje heeft vorige week een eind aan haar leven gemaakt. Dat had, wellicht, voorkomen kunnen worden als 113 een telefoonnummer is. Dat...