Hahaha! Deze ouders begrijpen helemaal niks van Facebook

Haha! Deze ouders begrijpen helemaal niks van Facebook

Het leven van pubers speelt zich tegenwoordig bijna volledig af op social media: Facebook, Instagram en Snapchat zijn het belangrijkste communicatiemiddel geworden. Dan is het fijn om als ouders een beetje op de hoogte te blijven. Deze ouders hieronder deden wel hun best, maar begrepen het helaas toch niet helemaal.  

Dit artikel gaat door onder de afbeelding

300x250

1. Ouders willen gewoon graag op de hoogte blijven van wat er in het leven van hun kinderen gebeurt.

2. Ze snappen helaas niks van afkortingen (LOL staat voor lots of love, toch?)

3. Ze doen hun best om het te begrijpen, maar het haalt niks uit

4. ‘Ja oké, je hoeft niet te schreeuwen’

 

 

5. Het verschil tussen de newsfeed en de wall is een mysterie voor hen.

6. Ze begrijpen niet dat je niet alles hoeft te ondertekenen alsof je een brief afsluit (je naam staat er al bij!)

7. Het verschil tussen Facebook en Google is ook nog niet bij alle ouders doorgedrongen

8. Aan de andere proberen ze wel te steunen, in wat je ook doet (maar dan ook echt in álles).

9. Ze begrijpen niet dat andere mensen ook mee kunnen lezen

10. Of ze reageren op alle statussen met hun flauwe commentaar

11. Ook tijdens het Facebooken stopt de opvoeding niet, maar sommige ouders kunnen zelf ook een lesje ‘ongewenste info’ gebruiken

12. Als ze niet bezig zijn met álles liken, dan zijn ze wel de Cupido aan het uithangen.

13. In hun hoofd bestaat er geen enkel gevoel voor gepaste afstand

14. Maar wees maar lief tegen ze, want ze hebben álle genante foto’s bewaard, en zijn niet bang deze te gebruiken.

(Bron: Buzzfeed)

Lees ook: Als ouders hun kinderen gaan appen…

 

 

 

Lees ook
Geschreven door
More from Sanne Mulder

Filmpje: hoe zorg je als ouders dat je kind niet op het slechte pad raakt

De puberteit is de periode waarin je je als kind leert af...
Lees verder

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *