Best schokkend dit. Duur modemerk Burberry vernietigt jaarlijks voor 31 miljoen euro aan kleding, parfums en accessoires, zo werd van de week bekend. Producten die ‘over’ zijn van het seizoen gaan in vlammen op.
Voor wie dit shockerend vindt: goedkopere modemerken doen dit ook al jaren met hun winkeldochters. Bij het Fashion Institute kijken ze er niet van op.
“Exclusieve merken gaan namelijk niet in de uitverkoop”, vertelde Peter Leferink, hoofddocent aan het Amsterdam Fashion Institute (AMFI) tegen de NOS. “Burberry wil een imago hooghouden. Wanneer producten overblijven, verbranden ze die liever dan ze tegen een lagere prijs te verkopen.”
Daarom moeten we het ook niet gek vinden dat kleding wordt vernietigd. Merken als Burberry en Louis Vuitton houden bijvoorbeeld nooit uitverkoop.
Op een dag ontdek je dat je kind een heel eigen leven heeft waar je nauwelijks bij betrokken bent. Of nou ja, je bent wel betrokken, maar op een andere manier: als koelkastvuller, pinautomaat, taxichauffeur, bijlesleraar of kok. Het leven met pubers is in ieder geval nooit saai. Soms halen ze het bloed onder je nagels vandaan en zorgen ze voor slapeloze nachten, maar heel vaak zijn ze ontzettend leuk en grappig. In de meeste gevallen is de puberteit van je kinderen dan ook geen tranendal, maar een leuke tijd met veel incidenten in de categorie: later lach je erom. Op Tis Hier Geen Hotel delen we onze, en jullie, avonturen en perikelen met pubers.